Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Girteka rozwija usługi intermodalne

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Autor:

inf pras.

Data publikacji:
29-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
29-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Girteka

Podziel się ze znajomymi:

Girteka prognozuje 40% wzrost zdolności przewozowej w transporcie intermodalnym oraz zapowiada kolejne inwestycje w ten segment usług. Firma jest obecnie największym przewoźnikiem kontenerów chłodniczych. 

Jak podaje przewoźnik, intermodalny transport z wykorzystaniem kolei jest jednym z najbardziej przyjaznych dla środowiska sposobów przemieszczania ładunków na dużych odległościach. Szacuje się, że bez przeładunku towaru przy zmianie środka transportu z drogowego na kolejowy, przewóz towarów kolejami z napędem elektrycznym pozwala zaoszczędzić nawet 90% emisji CO2.

W sytuacji, gdy wciąż wykorzystanie ciężarówek elektrycznych i zasilanych wodorem nie jest powszechnie, zastosowanie sieci kolejowej jest doskonałym rozwiązaniem, które może wspierać sektor transportu drogowego w redukcji emisji. To właśnie dlatego Girteka kontynuuje inwestycje w transport kolejowy jako część swojego zaangażowania w zrównoważony rozwój, będący integralną częścią jej długoterminowej strategii.

W 2021 r., przewożąc ponad 16 100 naczep po torach i pokonując dystans ponad 15,2 mln km w UE, Girteka zaoszczędziła ponad 14,4 mln kg emisji CO2. W 2022 r. oszczędności wzrosły już o 16% i wyniosły ponad 16,7 mln kg CO2 na trasie 16 mln km.

Znaczenie transportu intermodalnego rośnie wraz z realizacją celów klimatycznych UE i wprowadzeniem nowych zasad raportowania ESG, co skłoni firmy do szukania nowych opcji zrównoważonego rozwoju.

– Coraz więcej klientów zwraca się do nas z pytaniem o naszą sieć intermodalną i zdolności do organizowania tego typu dostaw. Celowo wybieramy trasy o szybkim czasie tranzytu, które są najbardziej optymalne i niezawodne. Przemieszczanie ładunków w sposób przyjazny dla środowiska jest ważne dla nas, naszych klientów i naszej społeczności – mówi Larisa Senkevičienė, Project Manager w Girteka Europe West, spółce Grupy Girteka.

Girteka rozwija usługi intermodalne od 6 lat

Girteka utworzyła dedykowany serwis usług i rozpoczęła realizację pierwszych dostaw intermodalnych w 2017 r. Obecnie, w ramach Grupy, ma rozbudowaną sieć połączeń kolejowych w Zachodniej Europie, która obejmuje 5 głównych tras, w tym Luksemburg-Francja-Polska i Niemcy-Włochy-Austria. Tygodniowo na torach przewożonych jest ok. 550 jednostek FTL.

– Naszym głównym celem jest zwiększenie przewozów na liniach, z których korzystamy, ponieważ obejmują najważniejsze dla nas rynki, Hiszpanię i Włochy. Podjęliśmy strategiczną decyzję dotyczącą rozwoju linii kolejowych na wszystkich kierunkach, gdzie odnotowujemy największe przepływy przesyłek. W tym roku planujemy włączyć Polskę, która dla nas jest trzecim kluczowym rynkiem – zapowiada Larisa Senkevičienė.

W 2021 r., drugi raz z rzędu, Girteka Europe West podwoiła swoje zdolności przewozowe w zakresie transportu intermodalnego. W ubiegłym roku rozwój usług spowolniło kilka czynników: wojna w Ukrainie, napięcia geopolityczne i niepewność gospodarcza wynikająca z kryzysu energetycznego w Europie. Dodatkowo główne linie kolejowe w Europie rozpoczęły wdrażanie projektów infrastrukturalnych, co ograniczyło ruch na niektórych odcinkach. Mimo tego Girteka Europe West odnotowała wzrost w przewozach o 8% w porównaniu do 2021 r.

Ważną rolę w rozwoju usług intermodalnych Girteki odgrywają partnerzy kolejowi, w tym Helrom, CargoBeamer i Lorry-Rail & VIIA Rail Motorways. Szczególnie dynamicznie rozwija się współpraca z VIIA. W 2017 r. obie firmy przewiozły około 1000 ładunków FTL, w tym roku ma być ich 13 500. Przy współpracy z VIIA, Girteka Europe West stała się największym przewoźnikiem chłodniczych ładunków intermodalnych w Europie – podaje komunikat prasowy.

Nowe połączenie kolejowe z Polski ważne dla obsługi hiszpańskiego rynku

W 2022 roku, z 16 555 pełnopojazdowych transportów przewiezionych w systemie intermodalnym, zdecydowana większość - 12 000 - została dostarczona z/do Hiszpanii. W tym roku Girteka planuje zwiększyć dostawy na ten rynek, do 13 500 przesyłek FTL. Ma być to możliwe dzięki ponownemu uruchomieniu bezpośrednich przewozów z Hiszpanii do Polski. W styczniu Girteka przedłużyła trasę z Le Boulou (Francja) przez Bettembourg (Luksemburg) do Poznania. To zapewnia eksporterom i importerom z Polski większy zasięg połączeń kolejowych i oszczędność emisji CO2.

Planując rozwój usług transportu intermodalnego, Girteka prowadzi rozmowy z partnerami kolejowymi na temat możliwości uruchomienia kolejnych tras. Głównym wyzwaniem jest przepustowość kolei, która ogranicza planowanie nowych połączeń na kierunkach z wysokim popytem. W tym roku Girteka prognozuje 40% wzrost zdolności przewozowej w transporcie intermodalnym, w porównaniu do 2022 r. Celem, jaki stawia sobie firma, jest przewożenie 20% przesyłek FTL z wykorzystaniem transportu kolejowego do 2025 r., przy zapewnieniu wysokiej jakości usług klientom poszukującym zrównoważonych i niezawodnych opcji transportu.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk idzie na rekord. "Bardzo dobre półrocze"

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk idzie na rekord. "Bardzo dobre półrocze"

Redakcja/inf. pras. 09 sierpnia 2023

Zobacz również:

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

UTLC ERA traci na wojnie

Intermodal i logistyka

UTLC ERA traci na wojnie

Roman Czubiński 26 sierpnia 2023

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk idzie na rekord. "Bardzo dobre półrocze"

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk idzie na rekord. "Bardzo dobre półrocze"

Redakcja/inf. pras. 09 sierpnia 2023

Zobacz również:

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Drogi i autostrady

Chełm szuka wykonawcy infrastruktury dostępowej do terminala intermodalnego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

UTLC ERA traci na wojnie

Intermodal i logistyka

UTLC ERA traci na wojnie

Roman Czubiński 26 sierpnia 2023

Gdynia: Pierwsze zawinięcie w ramach serwisu oceanicznego SWAN

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5